gevaarsbeheersing

Versie 4

Release 4 gaat twee zeer gewenste features toevoegen: het gebruik van een echt dienstwapen in de game en de mogelijkheid om met elkaar (multiplayer) te spelen in dezelfde scene. Hiermee krijgt de game echte marktambitie en kan voldoen aan de trainingseisen van de Politieacademie en de Nationale Politie .

Versie 3

In dit semester zijn meer scenes toegevoegd (kelder, parkeerterrein, kleine kamer) en een digitaal instrument voor de coach om het gedrag van de agenten te evalueren. Hiermee zijn bijvoorbeeld de schietlijnen in de scenes te evalueren. Het team heeft dit semester een bijzondere prestatie neergezet en veel meters gemaakt in programmeren, art en documentatie.

Versie 1-2

De eerste twee semesters is gewerkt aan onderzoek, de technische basis, een eerste gebied (plein) waar de speler op oefent.

Waar een schietles op de schietbaan stopt, gaat Danger Zone verder. Een serious game in virtual reality, die agenten (in opleiding) laat oefenen met schieten en het gebruik maken van dekking. Verschillende levels en directe feedback zorgen ervoor dat agenten onbeperkt kunnen trainen en zo hun schiet- en dekkingsvaardigheid verbeteren. Het stelt hen in staat veilig te oefenen, in realistische situaties. Zodat ze zichzelf, ook in hun eigen tijd, klaar kunnen stomen voor de praktijk. Danger Zone is ontworpen door studenten van 038Games, in opdracht van de Politieacademie en de Nationale Politie.

Het project is o.a. uitgevoerd door studenten van Deltion die een persoptreden hebben gehad. http://journalistiekzwolle.nl/producties/2017/05/04/leuker-leren-met-serious-games/